بر اساس بسیاری از تحقیقات مانند تحقیق جدید شرکت اطلاعات فرهنگی Collage Group، تمایل به سفر یکی از علاقههای مهم در میان اکثر اعضای نسل Z است و ۶۰ درصد از آنها اعلام کردهاند که میل شدیدی به سفر در سراسر جهان دارند. میل شدید این نسل برای سفر تقریباً ۱۵ درصد بیشتر از تمایل نسلهای قدیمی X و baby Boomer است. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ که توسط مرکز سینتیک نسلی بر روی هزار عضو نسل Z و هزار عضو نسل Y انجام شد، نشان میدهد که با وجود همهگیری COVID-19 و رکود ناشی از آن، نسل Z همچنان مایل به سفرکردن هستند.
مطالعات اخیر، با عنوان «نقاط شور نسل Z»، اشاره میکنند که نسل Z از طریق اینترنت در معرض دید جهانیان قرار گرفته است و همینطور جهان در معرض دید آنها، احتمالاً به تمایل آنها برای سفر شدت میبخشد. علاوه بر این، گروه کلاژ میگوید، این نسل از نظر دیجیتالی بومی هست (اینترنت به معنای واقعی کلمه برای تمام زندگی آنها وجود داشته است)، بنابراین آنها در سنین پایینتر از هر نسل قبلی انواع کشورها و نقاط دوردست کره زمین را از صفحه نمایشهایشان مشاهده کردند.
این میل سفر فقط محدود به سفرهای درون مرزی نیست. مطالعه «نقاط اشتیاق» نشان میدهد که برای نسل Z، سفرهای بینالمللی در مقایسه با سفرهای داخلی بسیار جذابتر و فریبندهتر است، زیرا ۵۵ درصد از این نسل گفتهاند که ترجیح میدهند به خارج از کشور بروند. برای اعضای جوانتر نسل Z (افراد ۱۳ تا ۱۷ ساله)، تمایل به سفر بینالمللی حتی بیشتر از ۶۱ درصد است.
مقایسه جالب دیگر در مورد مسافران نسل Z و کسانی که از سایر گروههای سنی هستند، دلیل سفر آنهاست. در میان دیگر نسلهای قدیمی، سفر برای تفریح معمولاً شامل اوقات فراغت و زمانی برای استراحت است. اما برای نسل Z، تعطیلات به معنی دیگری است مانند میل به ماجراجویی و تجربه کردن تجربیات جدید و هیجانانگیز. ۵۷ درصد از نسل Z موافق هستند که برای آنها تعطیلات شامل هیجان است، که در مقابل ۵۷ درصد از کل جمعیتی است که میگویند به دنبال استراحت در سفر هستند.
غذا یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه در میان نسل زد است و به علاقه آنها به مسافرت شدت میدهد. نسل Z اغلب مقاصد سفر را صرفا برای تجربه غذاهای محلی انتخاب میکنند. ۷۳ درصد از نسل گفتهاند مکانهایی را که برای سفر انتخاب میکنند، بر اساس غذاهایی است که در آنجا سرو میشود
در میان اعضای جوانتر نسل زد این موضوع باز هم شدیدتر است زیرا ۶۷ درصد از بخشهای جوانتر میگویند که به دنبال هیجان هستند تا آرامش. علاوه بر آن، نسل Z نیز به فناوری، از جمله اینستاگرام، تیک تاک و سایر رسانههای اجتماعی علاقه دارد. نسل Z معمولاً به قصد اشتراکگذاری سفر خود در اینستاگرام، ارسال تصاویر و عکسها، سفرها یا سفرهای خارجی را انجام میدهند زیرا از نظر آنها این موضوع محبوبیت و جلوه بهتری دارد.
در نهایت، غذا یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه در میان نسل زد است و به علاقه آنها به مسافرت شدت میدهد. نسل Z اغلب مقاصد سفر را صرفا برای تجربه غذاهای محلی انتخاب میکنند. ۷۳ درصد از نسل گزارش میدهند مکانهایی را که برای سفر انتخاب میکنند، بر اساس غذاهایی است که در آنجا سرو میشود. در اجلاس ULTRA که به میزبانی نشریه luxury Travel Advisor اخیراً برگزار شد، استیو کوهن، مشاور ویژه گروه اولینگر و شریک مدیریت گروه مشاوره استلیکو، دادههای مسافران لوکس را به اشتراک گذاشت. این اطلاعات حاوی این نکته بود که چه کسانی و چگونه از مشاوران سفر استفاده میکنند.
چیزی که برای استیو کوهن بسیار چشم گیر آمد این بود که هرگز نمیتوان میزان ثروت و شغل مسافران نسل جوان را حدس زد. بسیاری از مسافران لوکس دارای فرزندان زیر ۱۸ سال در خانواده هستند و آنها هستند که در تصمیم آخر تاثیرگذارند. «[مسافران جوانتر] تمایل دارند برای این تجربه هزینه کنند زیرا همه چیز تغییر کرده است. کوهن به حضار گفت: پسانداز به اندازه گذشته مهم نیست. در مورد استفاده مسافران از رسانههای اجتماعی (به ویژه، مسافران جوانتر، همانطور که به این مطالعه مربوط میشود)، همه به جز ۲ درصد از برخی از پلتفرمها استفاده میکنند. کوهن خاطرنشان کرد که محبوبترین آنها فیسبوک، اینستاگرام و توییتر بودند، اما اسنپچت و تیک تاک نیز بسیار محبوب بودند و تبلیغات در آنها بسیار مقرون به صرفهتر هستند. او گفت: اگر از این پلتفرمها استفاده نمیکنید، «فرصت تعامل با افراد را در سنی که مستعد تبلیغات شما هستند از دست میدهید».
علاوه بر این، اکثر مسافران گفتند که مقصد تعطیلات خود را عمدتاً یا بر اساس رسانههای اجتماعی انتخاب کردهاند یا اینکه یک برند هتل، خط سفر دریایی یا خطوط هوایی را بر اساس رسانههای اجتماعی انتخاب کردهاند.
منابع:
travelagentcentral.com